יום שני, 18 ביולי 2011

הכירו את "לוינסקי עד הבית"


היום באופן רשמי נולד לי עסק חדש. שמו של התינוק 'לוינסקי עד הבית'. שירות משלוחים מקוון מהשוק . כמו כל אב גאה, גם אני רוצה לשתף ולספר על מקור התשוקה, לבטים שקדמו ללידה, ההתאהבות והשאיפות לעתיד. אחרי שתגמרו לקרוא אתם מוזמנים לאתר השוק.

נתחיל בשורשים. סבתי החכמה תמיד אמרה שמי שלא יודע מאיפה הוא בא, לא יודע לאן הוא הולך. חוץ מאמרות שפר רבות סבתא שולה הייתה בשלנית מדהימה של אוכל מזרח אירופי, כזה שילדים לא כל כך אוהבים אבל כשגדלים מבינים. הגעגוע לגפילטע-פיש של סבתא, להלזלה ולחלות הקלועות של שבת בבוקר, כל כך גדול. אין חג בו אני לא מזיל דימעה קטנה של געגוע, אין פוסט על אוכל יהודי שלא עושה לי קווץ' בלב ומזכיר לי איך בשלוש שנותיה האחרונות, החל מגיל 94, נקראתי למטבח לעזור להכין את הגפילטע-פיש לחג.
קניתי את הקרפיונים, חתכתי, טחנתי תחת פיקוח צמוד, שהרי לקנות דג טחון זה לא בא בחשבון (בתור ילד תמיד קרפיון קטן היה שוחה אצלה באמבטיה יומיים-שלושה ועד היום אני לא יודע לאן הוא היה נעלם). צפיתי בסבתא בעיני נץ, שקלתי, מדדתי, רשמתי, טעמתי וזה תמיד יצא מופלא. אחרי שסבתא נפרדה מאיתנו, ניסיתי, פעם ועוד פעם וזה אפילו לא דומה. לא יודע איך היא כישפה את הדגים, לי הם לא נשמעים באותה ציתנות, גפילטע כמו של של סבתא ככל הנראה כבר לא אטעם שוב.  

את האהבה לשוק העביר לי סבא שמעון. סבא, שהיה סוחר בדים גדול בגרמניה, ברח בעת המלחמה לצרפת שם הפך לפועל ייצור פשוט ברנו, הגיע למעברה ביבניאל, משם למפעל אתא בכפר אתא, להגנה, להתנדבות אין קץ . כאיש צעיר בן 85 פלוס, היה סבא שמעון הולך "לעשות שוק" לקשישים בני 70, להביא להם אוכל, תרופות ומצרכים. ללכת לשוק עם סבא היה אחד הבילויים המועדפים עלי כילד, כל הסוחרים הכירו את "אדון ברוקמן", חייכו, קשקשו כמה מילים באידיש, צבטו את הילד בלחי והגניבו לו סוכריות של פעם או מעטפת בולים משומשים, חתיכת נקניק עבה או כוס גזוז אדומה.
הטקס הקבוע של סבא כל יום בארוחת הערב היה פריסת הלחם השחור, הנחת פיסות דג מלוח על הלחם וחיתוכו לקוביות בדייקנות של סכין מנתחים. חופן זיתים ובקבוק בירה שחורה היו משלימים את הארוחה.
זו תעודת הזהות המנדטורית של סבא, כלפי השלטונות מנהל חשבונות ב"אתא" ומעשית אחראי על מחסני האמל"ח של ההגנה באזור הקריות

כשהתחיל להתגלגל בראשי רעיון השוק הוירטואלי חייכתי כשחשבתי מה סבא שמעון היה אומר -  "לופט גשאפט" – עסקי אויר, מי יוותר על חוויות השוק ? כשהתחלתי לבדוק היו הרבה קולות ספקניים שטענו ששוק אי אפשר להחליף ושמי שאוהב שוק לא יוותר על הקולות, הריחות והחוויה. מצד שני רבו הקולות שאמרו שאין כיף גדול יותר משוק אבל שקשה להגיע אליו, שיום שישי מוקדש למשפחה אחרי שעובדים כל השבוע ובכל זאת רוצים להתפנק ממעדני השוק, מהטריות, השפע והמחירים הנוחים.
היה לי ברור מההתחלה שאני הולך על שוק לוינסקי, בו שילוב מנצח של איכות ומורשת שהופך את המקום לאבן שואבת לחובבי הבישול, לשפים, למחזיקי מצלמות וגם לתיירים שפשוט באים להתרשם מהאווירה.
לא ידעתי איך יגיבו הסוחרים בשוק לרעיון המוזר של שוק וירטואלי והופתעתי מהשמחה בה התקבלתי. גם סוחרי השוק מבינים ומרגישים את הקושי של הלקוחות להגיע פיזית לשוק, להזיע, לחפש חניה והם מדווחים על ירידה משמעותית בחודשי הקיץ שלא נובעת רק מנסיעות לחו"ל.
קונים בפעולה
וקונות שנחות מהחום והלחות

בחרתי מוצרים משובחים מכל טוב השוק וקצת מהסביבה ואליהם הוספתי (ואמשיך להוסיף) מוצרים מיוחדים שאי אפשר להשיג במרכז הארץ  - בקלוואות וכנאפה באיכות מדהימה מהגליל, בירת בוטיק ישראלית נפלאה שמייצר יואב קובלסקי בערבים לאחר שבבקרים הוא מפתח תרופות ב"טבע", יין נפלא של יקב גינתון, דבש מיוחד במינו מהגליל ועוד מוצרים ויצרנים שאכתוב עליהם יותר מאשר מילה או שתיים בפוסטים הבאים.
הרעיון עצמו מאד פשוט, בכמה קליקים על העכבר תוכלו לבחור מכל טוב השוק ולקבל סל טעים וטרי היישר לביתכם או למקום העבודה, תוכלו לשדרג משמעותית כל אירוח או פשוט לפנק את המשפחה במעדנים שאי אפשר לרכוש במעדניה השכונתית ובטח שלא במרכולים. חלק מהיופי הוא שהמחירים דומים מאד למחירי השוק מה שהופך את הקניה לכדאית גם מבחינה כלכלית וזאת מבלי לחשב דלק, חניה וזיעה.
אתם מוזמנים להכנס ולהרשם לדף הפייסבוק שם תמצאו מידי יום צילומים, סיפורים, מתכונים, רשמים, תוכלו לשאול שאלות, להמליץ על מוצרים שכדאי להוסיף לשוק וגם תשמעו על מוצרים חדשים, מבצעים והנחות מיוחדות לחברי דף הפייסבוק של לוינסקי עד הבית
יש עוד הרבה תוכניות ורעיונות ואני מאמין שהאתר, ה'תינוק', יתפתח ויגדל להיות גם אתר מקצועי שמאפשר מתן שירות יעיל ומוקפד,  וגם אתר תוכן ססגוני, שמשלב מורשת ועכשויות, סיפורים מהעבר ואפיזודות מחיי היומיום, אסתטיקה ויופי, ואהבה לאוכל , בדיוק כמו שוק לוינסקי.
רוצים מתכונים מספר הבישול הראשון שנכתב בעברית ? תוכלו למצוא שפע החל ממחר בדף הפייסבוק.

לרגל הפתיחה, המשלוחים ביולי-אוגוסט יהיו חינם ובנוסף כל רוכש חדש יקבל סל קניות רב פעמי, בדיוק כמו בלוגו. עוד פינוק מתוק - קופסת בקלוואות מעורבת - למי שיזמין בשבוע ההשקה ויציין בטופס ההזמנה או בשיחת טלפון שהוא קרא את הפוסט הזה.
תשאלו את אורנה מה היה בסל שקיבלה ביום שישי.

אזורי המשלוח הם ת"א-יפו-ר"ג-גבעתיים, רמת השרון-הרצליה וימי החלוקה הם חמישי ושישי, בשלב זה.
על האתר אמונים שניים, מאיר בולקה -  שבנה את האתר ועוסק כעת חוץ מהקמת אתרים גם בבניית ספרים דיגיטלים, אני מקווה שאוכל להראות לכם דוגמא חיה באתר; ואיה וינד שצילמה בעינה המקצועית והמופלאה כמעט את כל הצילומים באתר.
 איה בפעולה

השניים, שמוכרים לחלקכם בתור הבלוג המקסים, ביסטייל,  עבדו קשה מאד ואני מודה שהייתי לקוח לא קל.

ספרו לחבריכם, שתפו בקירות שלכם, בבלוגים וכמובן פרגנו לעצמכם רכישת סיפתח.


אוהד

23 תגובות:

  1. כל הכבוד והמון המון בהצלחה!

    השבמחק
  2. תודה רבה !!! מודה שההתרגשות גדולה מאד !

    השבמחק
  3. נראה נפלא! תתחדשו!

    השבמחק
  4. תודה רבה ! את/ה מוזמן להרשם לקבל עדכונים, יש כמה פוסטים נחמדים מאד במגירה (-:

    השבמחק
  5. מקסים!איזה כיף להיות מחלוצות האתר שכבר הזמינו וקיבלו את המשלוח (המעולה!) הראשון. ואין על הבקלוואות, אין! הכי טעימות שאכלתי אי פעם.
    המון בהצלחה,

    אפרת

    השבמחק
  6. אפרת, היה כיף לשמוע את ההתרגשות שהתקשרי לספר לך מבאסטת הפיצוחים שאני "עושה לך שוק" ולא פחות לראות את המבט הנוצץ שנכנסתי עם הסל, והתגובה שאחרי...הלוואי שירבו לקוחות כמוך !

    השבמחק
  7. אוהד מ ק ס י ם !!

    בבקשה להגדיל גיאוגרפיה מהר מהר גם למשגב יקירי.

    מאיר ואיה הה?
    ב ה צ ל ח ה !!

    איילת.

    השבמחק
  8. בהצלחה עם התינוק!!! שימשיך לגדול ולצמוח!
    רוזה מ Rosmarin Kitchen

    השבמחק
  9. יופי של פוסט, בהצלחה !

    השבמחק
  10. תתחדש אבא צעיר. בהצלחה.
    וגם נרשמתי...

    השבמחק
  11. תודה רבה, אני בטוח שתהנה/י

    השבמחק
  12. מזל טוב והעולל משגע.
    תרחיבו את אזורי החלוקה, זה לא פייר ההתעללות הזו.
    בהצלחה ירקרק

    השבמחק
  13. ורדה, לאט לאט, קודם ניתן שירות מעולה ויציב באזורים אלו ואז ההתרחבות תהיה בריאה וטבעית, מאיפה את ?

    השבמחק
  14. ממש ריח של שוק עם שורשים. חוויה אמיתית. המון בהצלחה

    השבמחק
  15. תודה יקירתי !!!
    ספרי לחברותיך ממדינת תל אביב.

    השבמחק
  16. מדהים! פרוייקט עם נשמה והמון "אתה" שיהיה בהצלחה.
    כשף בעבר וכיועץ לכלכלת המשפחה בהווה, אשמח להנות מהחוויות שתספק באתר. (חבל שאני מחוץ לאזור החלוקה)

    השבמחק
  17. יהיה שמח, תצטרף גם לדף הפייסבוק, שם יהיו כל יום חדשות מעניינות.
    מאיפה אתה אם מותר לשאול ?

    השבמחק
  18. הי אוהד

    שיהיה בהצלחה
    תודה על הפרגון
    רשימת הקניות שלי בדרך

    מאיר

    השבמחק
  19. אוהד,
    תודה ושיהיה בהצלחה :)

    יואב

    השבמחק
  20. שלום אוהד,

    מאחלת לך הצלחה בעסק, אבל כדאי שתוריד מחירים. חלק מהמחירים יקרים מדי.

    ברכות.

    השבמחק
  21. המחירים דומים מאד למחירי השוק, אם מצאת משהו חריג אשמח מאד לקבל מייל מפורט ולבדוק את עצמי ואת הספק. תודה על האכפתיות

    השבמחק