יום שלישי, 2 באוגוסט 2011

רמאדן - חג הממתקים

הרומן שלי עם משפחת חסן התחיל כבר לפני שנים רבות.

בתור חייל, לא הייתי עולה ללבנון (כן, פעם ישבנו שם) בלי שאבא היה מביא לי מחיפה שקיות גרעינים מ"פלקון"  ומשלוח מממתקי וליד חסן בסח'נין, קופסא מלאה בבקלוואות שהמתיקו לי ולחברי את השירות.

כבר שנים שלפני כל אירוח בבית אני קופץ לעיר המחוז סח'נין, מביא כנאפה טרייה ובקלוואות, האורחים כבר מחכים לזה. כשהתחלתי את הרצת "לוינסקי עד הבית"  ביקשתי מחברים לעזור לי לבחון את האתר, למצוא באגים, להעיר ולהאיר ואז החלו הטלפונים - "אוהד, אם אתה כבר מביא לנו דברים טובים אולי תביא כנאפה מהחבר שלך" ו "אף פעם לא אכלתי בקלוואות כל כך טעימות, אם אתה כבר בא אולי אפשר משלוח?".
לפני כשבועיים קיבלתי הזמנה מפתיעה מאחת החנויות המוכרות בשוק לוינסקי, "תביא לנו בקלוואות", המבטים המשתוממים לאחר טעימת הבקלוואות אמר הכל וגם האמירה - רק בטורקיה אכלתי כאלו בקלוואות טובות, אין דברים כאלו בארץ, מרגישים בטעם שהן אפויות בסאמנה אמיתית (חמאה מזוקקת).

אתמול התחיל חודש הרמאדן.
במסגרת צום הרמאדן במשך חודש שלם החל מדמדומי הזריחה ועד השקיעה המוסלמים צמים ובכל ערב עורכים ארוחה משפחתית שבסופה מוגשים ממתקי החג לשולחן. שני הממתקים הבולטים הם הקטאייף והאוואמה.

הכנת "עלי" הקטאייף.

תהליך ההכנה של הקטאייף מתחיל בהכנת בלילה שדומה מאד לבלילת פנקייק ויציקתה על תוף פלדה מסתובב, רותח. . הבצק האוורירי-ספוגי ממולא בתערובת אגוזי מלך, סוכר, קינמון ותבלין מסטיקה אשר נותן טעם וארומה ייחודית, מקופל, מהודק ומונח בתבנית. התבניות נאפות בתנור ולאחר מכן נמזג על הקטאייף המוכן סירופ עשוי מי סוכר ודבש אשר נספג והופך את הכיסונים לממתק שקשה לעמוד בפניו.

מילוי הקטאייף, אחת משלוש תחנות

לקראת החג התאספו כבר בשעות הבוקר כל הגברים והחלו בהכנות הקדחתניות לקראת הקהל הגדול שצפוי החל משעות הצהריים, כמו דבורים חרוצות כל אחד היה שקוע ב"תחנה" שלו כשרק אני מטייל לי ביניהם, שואל שאלות, טועם ומצלם.

קטאייף מוכן

האוואמה הוא מאותה משפחה, כדורוני בצק אשר מטוגנים פעמיים ומושרים בסירופ מי סוכר ודבש אשר נספג בקריספיות של הבצק. הכמויות שהכינו היום בסח'נין לקראת החג היו פשוט מדהימות.

אוואמה
באתר "שוק לוינסקי עד הבית" ניתן להשיג בכל חודש הרמאדן (אוגוסט) את הממתקים המיוחדים האלו, חוויה אמיתית לחובבי המתוקים.

באחד הפוסטים הקרובים אראה איך מכינים כנאפה, אתן מתכון למי שרוצה להכין לבד בבית וגם אספר על ההבדל בין בקלוואות חלביות לאלו הפרווה, את כל אלו תוכלו למצוא באתר באופן שוטף.


אודה לכם מאד אם תספרו על השוק לחבריכם, שתפו על קירות הפייסבוק שלכם וכמובן אתם מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים בבלוג ולהצטרף לדף הפייסבוק של "לוינסקי עד הבית"

מחכה להזמנותיכם,

אוהד.

2 תגובות:

  1. מחר אני מתכננת להגיע לסחאנין וכרגיל לא אפסח על חנות הממתקים ...

    השבמחק
  2. צודקת, תמסרי ד"ש ממני.
    ממליץ לך להגיע אחרי הצהריים/ערב ולא בבוקר.
    החנות היא אחרי הכיכר המרכזית שמאלה, ליד איפה שהיה בנק ערבי ישראלי.

    השבמחק